Segona Setmana. Projecte 1 a 1, manteniment, segueix el serial

Segona setmana de curs, i poc  a poc les coses es van normalitzant massa a poc a poc.

Projecte 1 a 1
  • La connexió a internet, ja ens funciona, per casualitat, be no!, perquè a la instal·lació inicial algú es va descuidar que s'havia de canviar una opció de la BIOS del proxy. El dilluns va aparèixer el tècnic del proxi a arreglar el problema, i vam aprofitar perquè la mateixa persona ens ho solventés. El pobre tècnic, dedicat a aquesta tasca provisionalment, lade muntar els poxys als centres, es va haver de passar una hora, llarga, al telèfon trucant als de T-systems, responsables de XEBA, ... que se l'anaven passant un a l'altra, cada departament dient que ell ja ho tenia tot arreglat. El cert es que al final sembla que era problema de XEBA, que no havia canviat alguna cosa al Router del centre. Al trucar el segon cop, després que la noia que el va atendre li sonava a xino tot el que li deia, va començar a funcionar de cop, per tant devia haver un cert temps entre que li van dir que estava tot bé a que realment ho estès.
  • El que d'alguna manera es comprova és que en un projecte que hi ha tantes persones si no hi ha una bona coordinació, és molt fàcil que cada companyia es tregui les culpes de sobre, i en el fons sort, ells què disposen dels telèfons adequats per anar trucant,  que nosaltres no hi tenim res a fer, però ja es trist.
  • Configuració de les Wifi, sembla que ja he trobat el sistema per fer-ho, amb Windows està perfectament documentat, tot i que es van fent algunes modificacions amb els dies, a la Linkat és un altra món, en un primer moment hi havien 4 línies comptades, que el cert es que no acabaven de funcionar, ja que la contrasenya no quedava desada a l'ordinador, i era un petit problema. Cercant a la Web de la Linkat, vaig trobar la solució, ja que abans havia intentat aconseguir la contrasenya de l'usuari administrador (root), i no havia funcionat. Així que ja vaig desenvolupar una documentació per fer una configuració igual de detallada que la de la windows, que es el que hauria de ser. Al final és la que la gent del projecte ha publicat.
  • Finalment aquesta setmana si no hi ha més problemes podrem entregar els portàtils al professorat i als alumnes. Queda ben clar per on es decanten els pares del projecte, en quan a sistema operatiu. Per altra queden un munt d'hores invertides en preparar-ho tot, en fer proves, que NINGÚ PAGARÀ, entregades i gastades per el bon funcionament del projecte.
  • Aquesta és la diferència de l'empresa privada, allà funcionen les coses perquè les persones que estan al cap davant tenen les coses clares, aquí perquè els “funcionaris” que no fem res! i tenim sis mesos de vacances, dediquem les nostres hores lliures a cercar les solucions als problemes que ens venen des  de dalt!

Manteniment
  • Finalment desprès de no se quantes queixes, resulta que algú s'havia descuidat de fer un “Tiquet” per activar l'avaria. I jo em pregunto de que serveix trucar, enviar mails de queixa, si no s'ho deuen mirar?
  • Bé, el pitjor no es això, sinó que com sol passar en això de la informàtica, a nosaltres també, ve el tècnic, prem el boto, i plas! es posa en funcionament. Ja em veus a mi amb cara de bobo, però si ho havia provat no se quants cops!, i no es posava en funcionament, que des de mig juliol, quan s'engegava al cap d'una estona penjava, .... Resposta del tècnic – Però si ara funciona que vols que hi faci? - Al final, una mica de neteja a l'interruptor, una pila nova ... i així es queda. Resultat final, es segueix penjat i queda bloquejat, cada dia un parell de cops. Torno obrir avaria? Quants dies estaré igual? Se l'emportaran i em deixaran sense servidor del centre? En quantes empreses privades farien això?
  • Per rematar el tècnic em diu, és el mateix que fa in-situ,  i va aprofitar per fer les dues avaries i la visita insiu de dues franges. Mentre els centres seguiu obrint tantes avaries, anirem així de malament.
  • Que hem de fer? No tenim un contracte de manteniment per els centres? Que fan els mesos de juliol que no apareixen per el centre? No saben que sempre quan es torna posar en funcionament els ordinadors, passen coses? Haurem d'acabar contractant les escoles a una empresa privada?
  • Masses preguntes sense resposta, però es que no les tinc, i no se si realment algú les té, ja que tinc la impressió que per tot això hi ha masses intermediaris, i es perden moltes coses per el camí.  I ja per acabar, això és un bon sistema de gestió de recursos?
Com diuen l'esperança es l'últim que es perd, doncs esperem que seguim millorant.